Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Kucing yang nakal~!

with 4 comments

Salam,

Haha.. gile meghoyan aku dibuatnye. Aku rasa ada reader yang pengalaman cam aku, cuma bezanya tempat je kot.

Kucing yang nakal dan tak tau datangnya dari mana. Tau2 tinggal kesan kat depan tingkap bilik umah aku duduki sekarang. Setiap kali pulang. Aku dihidangkan bau-an yang mengasyikkan dan menusuk kalbu.

Bile dah basuh. Sehari dua ada lagi dia tinggalkan bekas dan tanda yang dia sudah datang ke kawasan tersebut. Berbagai cara dah di cuba. Di cuci dengan sabun, di sembur dengan perfume, but still dia akan datang gak balik ntah bile masa.

Punca2nya. Bumbung depan salah satu bilik kat umah aku (tmpat dia berak tu la), bawah dia bilik air. So lembab la atap tu. So mmg tempat terbaik la dia meninggalkan sisa nya~!!

Haish. Runsing dan bingung kekadang. Ada sesiapa yang ada petua dari nenek korang tak? Haha. Please share ok..

Thanks..

Regards,
TeMMon~

Written by aizat84

May 7, 2009 at 1:33 pm

Posted in Life

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. hmmm..aku der solution pasal masalah ko nih…aku tau pun from forum yg aku bace, ko g pet shop beli satu ubat nih name pet repellent (lebih kurang mcm tu lah bunyinye), ubat nih untuk prevent binatang peliharaan/jalanan seperti anjing n kucing dari melepaskan hajat kat tempat yg sepatutnyer..try lah sebab aku pernah lah bau ubat biih memeng sungguh x best so binatang pun pasti x suke..

    mE™

    May 7, 2009 at 4:18 pm

  2. ko calit minyak cap kapak kt bontot kucing tu..lepas tu ko bleh duduk melihat aksi gila kucing itu…haha

    Hafizzul Kamarudin

    May 7, 2009 at 7:43 pm

  3. lorr. kucen gilo.
    berak atas bumbung.
    seb bek ramboo xgituuuu hahaha

    ✖₪ F A R H A N I ₪✖

    May 8, 2009 at 2:33 am

  4. aku ade 2 solution baek punyee dan aku pernah buat dulu kat kucing aku ngan kucing jalanan..

    1. mula2 baca bismillahirrahmanirrahim. pastuh ko sediakan lidi sebatang. pastuh ko tangkap kucing tu. ko amik lidi pastu patah kan lidi tu ikut panjang ekor kucing tu. pastu ko geselkan lidi tu kat seluruh badan kucing tu bg lidi tu ade bau dan die. pastu ko hala kan lidi tu kat idung kucing tu bg die bau. pastuh ko pacakkan lidi tu ditempat yg sepatutnye die berak. pastuh amik kucing tu td bwk kat tmpt yg ko dah pacakkan lidi td, dan bg die cium skali lagi lidi tu. finally, ko lepaskan die. insyaAllah die akan berak kat situ je nanti..hehe (ni aku buat kat kucing aku dulu 3 ekor berjaya. sekor je degil n gagal)

    2. baca bismillahirrahmanirrahim, ko sediakn baldi yg penuh dgn air paip, ko tunggu kucing tu dtg nak berak kat situ, bile di tgh nak berak ko simbah air dlm baldi tu kat die. kompom die x dtg balik..hehe

    shauqi

    May 11, 2009 at 2:12 am


Leave a comment