Life & Leisure

Steps of life to be remembered

"Si Tanggang" di saman – gagal beri nafkah

with 3 comments

Salam,

Nih lagi best. Nauzubillah. Umi ngan Abah ada gak kan bg cak bagi duit .. em walau ada dua tiga bulan tak dapat nak bagi .. tapi still bagi kan kan .. (bg cak pronouce abg chuck = panggilan cek kat ghumah).

Phew, pada sapa yang tak pernah bagi duit kat ibu bapa tu. Berilah sekadar mampu. Jangan hidup di penuhi hutang tapi ibu bapa ditinggalkan. Betulla kata orang2 lama. Seorang ibu bleh jaga 10 anak. 10 anak belum tentu leh jaga seorang ibu. Mengejutkan dan menakutkan. Tapi nak wat camna, dia yang janji kat mak dia nak bayar seumur idup. Sapa suruh mungkir. Dah la jual tanah rumah mak ayah dia. So dia gagal melaksanakan tanggungjawab menafkahimak ayah dia iaitu nafkah furu’. Isk. Macam cerita tanggang la plak~

p/s: Umi dan abah, kalau bg cak bagi skit bulan2 tu paham2 la na😉 Jgn la bawa sampai mahkamah. Hehe😛

keh, baca kat sini.

Regards,
TeMMon

Written by aizat84

January 22, 2009 at 7:58 am

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. masyaAllah, ada jugak manusia sebegini atas muka bumi ni..dah la halau mak ayah, x kasi nafkah lak tu… adehh.. dia lupe gamaknye asal usul…

    nauzubillah.harap x jd cam dia (apa entah nama pompuan yang tak mengenang jasa orang tua dia tu?)..

    walupun gaji akak ciput,tp Alhamdulillah, setiap bulan sampai sket ke tangan mak ayah..

    p/s:Jangan lak mak ayah saman sbb kasi sket, yer mak?ayah?…(tiru ajat, eheh)

    Afida Anuar

    January 22, 2009 at 8:19 am

  2. uishh.. takotnye.. ape laa yg pompuan tu pk ek sampai wat parents dia camtu..

    mujurlaa aku bg mak aku tiap2 bln.. tp ngan ayah tak bg sbb dia still keje.. dia plak kadang2 bg aku.. hahaha tu agak memalukan aa sbenanye.. hhuhu

    ReeBeLLe

    January 22, 2009 at 12:06 pm

  3. Haish .. dunia akhir zaman .. manusia tersepit dan menjerat diri sendiri dengan perangkap2 manusia buat sendiri .. Mari sama2 kita renungkan dan mengingati sesama diri sendiri .. takut aku baca berita2 camnih~ phew

    M@YaZ

    January 23, 2009 at 4:00 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: