Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Kerajaan Memperkenalkan RON95

leave a comment »

Salam,

Aku tau ramai tak tau pasal minyak petrol. Tapi ada gak amik tau. Sekarang ni kat Mesia ada dua jenis petrol yang di jual. RON 92 dan RON97. RON 92 ni kalau kat Mobil, Esso dan caltex masih dijual. Shell kat pendalaman pun ada jual, Shell merah. Haha. RON92 murah dan sangat seswai untuk kereta yang gunakan karburetor dan bukannya FUEL Injection. Kereta aku tergolong dalam kategori tak leh pakai RON92 nih. Banyak plumbum~

RON97 yang kita dok pakai selalu. Primax3, Shell Super dan segala bagai yang sewaktu dengannya. RM1.80 sekarang ni harga dia. So, orang macam aku ni, yang sangat peka dengan penurunan harga minyak mentah dunia. Tertanya2 la pesepa la depa kat sana tak jaga hati pengundi/rakyat yang memilih mereka untuk memerintah. Harga boleh turun, tapi bukan kata nak turun minyak, Subsidi pun depa tak gaduh bagi dah. Bahagia sungguh la depa nou.

So apa yang best, Dato’ Shahrir Samad nak pekenal minyak RON95 menggantikan RON92 yang sedia ada. Dan harga RON 95 sama ngan RON92 yakni RM1.70. Murah la tu. Murah sekupang. Haha.. Dan DSS kata leh masuk semua keta RON95 tu. Huhu, downgrade skit la minyak keta aku lepas ni. Kurang la pickup skit. Nak wat camna kan, nak harga murah…

So pengharapan minyak nak turun lagi mmg takkan ada. Sebab apa? Ntah aku tak reti nak jawab. Aku bukan reti pun ekonomi. Depa pandai lagi. Nak cakap banyak pun tak guna sebab aku tak boleh buat apa..

Tak caya ka aku cakap ni? Sedehnya.. baca kat sini.

Regards,
TeMMon~

Written by aizat84

January 19, 2009 at 3:18 am

Posted in Life, Petrol, Politic

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: