Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Blog buang masa?

with 3 comments

Salam,

Orang cakap blog ni diari untuk tatapan orang ramai. Yaka? Hah, sampai ada sanggup dok lama2 depan blog. Tak paham gak aku. Seharian cari idea. Eleh, kata kat orang. Aku? Aku ni ada idea, baru memakok keyboard ni. Tak lebih 15 min. Selalunya 5 min.😉 [except 4 uploading images~]

Minyak dunia turun sampai $USD60 per barrel (crude oil). Tapi kita, nak turun minyak punya la payah. Kalau aku tanya adik aku yang berumur 10 tahun pasal kira2, mesti dia tanya pasaipa Pak Lah tak reti2 nak peturun minyak. Soalan aku tanya senang ja.

Aku: ” Adik, kalau dulu minyak dunia $USD145, pastu la ni turun $USD60, sampai sepatuh dah turun harga minyak tu?”
Adik: “Hah? isk abg ni, malas nak kira la. Tapi sat. Separuh maknanya kena bahagi dua kan? $USD 145 / 2 = $USD72.5”
Aku: ” Ha~ Pandai sungguh. Nanti jadi pandai macam abang na~ :p”

$USD 145 = RM2.78
$USD 70 = RM 2.30 (ooo, ni la harga separuh tu kot :p)

Hangpa pikiaq la sendiri. Dah lama aku tak pekesah minyak. Tapi la ni, sejak kena berulang alik cyberjaya, kena pikiaq gak la. Nasib baik rumah orang tua tak gaduh sewa.

Renung2kan, selamat beramal~

Regards,
TeMMon~
(PakLah Die Hard Fan~)

Written by aizat84

October 29, 2008 at 1:35 am

Posted in Leisure, Life, Petrol, Politic

3 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. pesaipa sepatuh?

    pesai ni add math plus plus.. takkan org paham punya kiraan pak lah.. paling pandai pesai math dia, paling pandai pesai bio dia (kes dna da lama kene amek baru)..

    Mustafa Bahrudin

    October 29, 2008 at 2:08 am

  2. Pak Lah Koya..gagaggagaa

    Afida Anuar

    October 29, 2008 at 2:18 am

  3. pak lah chilake…

    shauqi

    October 29, 2008 at 3:02 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: