Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Bengangnya aku baca Utusan Meloya

with 12 comments

Salam semua,

Sebelum aku terlupa, aku ingin mengucapkan selamat berpuasa. Njoy this month. Aku cukup suka bulan ni. Tak tau nak habaq pesepa. Aku rasa semua muslim macam tu kot. Apa pun tinggal 28hari lagi nak puasa. Tak lama dah. Yang bekerja tu. Simpan duit skit2. Adik2 dan sepupu sepapat dok tunggu duit raya. Haha.

ok Berbalik pada apa yang aku tak puas hati ni,

Seperti biasa. Orang tu mungkir janji. Aku dok tunggu 1 Sept walau aku tau minyak takkan turun harga. Hampeh betul. Yang tau keluar dalam Utusan, minyak melonjak naik. Apa jadahnya. Minyak ni fluctuate. Sat naik. Sat turun. Sekarang nih dan $usd 111 ja. Aku rasa minyak takkan lebih $usd 115 sekarang ni. Kalau lebih pun sekejap ja. Apa pun kita harap media telus la dalam memberi maklumat. Jangan time minyak naik ja pi kipas kerajaan. Mmg la depa takkan bawa turun. Masa turun tak mau bagitau semua rakyat. Bukan tak boleh kerajaan turunkan minyak. Nih ha, baca sambil meloya kat sini.

Apa pun aku dok tunggu DSAI nak kata apa plak pukui 11 ni. Panggil press conference. Apa yang dia nak umum? Kita tunggu. Takut ada, gemuruh ada, apa pun yang penting kat TV arus perdana takkan keluar. Kita lawat ja blog2 nih:

Regards,
TeMMon~

Written by aizat84

September 2, 2008 at 1:27 am

Posted in Life, Petrol, Politic

12 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. Akak pun kuciwa ajat. Aritu kata 1 sept ni nk turun harga minyak. Tengok semalam senyap jah..
    tup tup ari ni pn same cam ajat, bc paper harga minyak dunia naik…
    Entah-entah, angka tu dimade up kut..hahahahah..mana la tau, klu angka yang keluar mengundi kt permatang pauh leh dimanipulasi media kerajaan, tak mustahil harga minyak pun depa leh manipulasi gak.. mana la tau kan..gagagagagga..ampunnn..

    Nk turun harga minyak ni banyak lak songehnye..nak kene kaji la, nk kene tngok harga minyak dunia la..time nak naik dulu takde kaji-kaji pun…naik terus..

    hari tu dah hepy ckit pak lah kate nk turun harga minyak 1sept.. save ckit budget nk balik raye..
    entah2 ajat, 1sept tahun depan kut..

    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh… dah janji tu tunaikan je la…
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
    kate nak bela rakyat..
    ni la masa nye…
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh….
    jangan lah asyik konpius jek..
    berpijak lah di alam nyata..
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
    jangan asyik nak tido….
    buka mata..buka minda..

    pak lah..pak lah…
    kalau dah janji harus ditepati…
    lebih2 lagi menunaikan janji di bulan yang mulia ni..
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..

    Afida Anuar

    September 2, 2008 at 2:55 am

  2. Akak pun kuciwa ajat. Aritu kata 1 sept ni nk turun harga minyak. Tengok semalam senyap jah..
    tup tup ari ni pn same cam ajat, bc paper harga minyak dunia naik…
    Entah-entah, angka tu dimade up kut..hahahahah..mana la tau, klu angka yang keluar mengundi kt permatang pauh leh dimanipulasi media kerajaan, tak mustahil harga minyak pun depa leh manipulasi gak.. mana la tau kan..gagagagagga..ampunnn..

    Nk turun harga minyak ni banyak lak songehnye..nak kene kaji la, nk kene tngok harga minyak dunia la..time nak naik dulu takde kaji-kaji pun…naik terus..

    hari tu dah hepy ckit pak lah kate nk turun harga minyak 1sept.. save ckit budget nk balik raye..
    entah2 ajat, 1sept tahun depan kut..

    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh… dah janji tu tunaikan je la…
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
    kate nak bela rakyat..
    ni la masa nye…
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh….
    jangan lah asyik konpius jek..
    berpijak lah di alam nyata..
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..
    jangan asyik nak tido….
    buka mata..buka minda..

    pak lah..pak lah…
    kalau dah janji harus ditepati…
    lebih2 lagi menunaikan janji di bulan yang mulia ni..
    Pak lahhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhhh..

    Afida Anuar

    September 2, 2008 at 2:55 am

  3. Wargh .. panjang tapi sangat meremang bulu roma. Huahaha. Mari kita buat hartal v2. (dah tgk utube aku upload kat pos merdeka tu tak? hehe)

    M@YaZ

    September 2, 2008 at 3:45 am

  4. Wargh .. panjang tapi sangat meremang bulu roma. Huahaha. Mari kita buat hartal v2. (dah tgk utube aku upload kat pos merdeka tu tak? hehe)

    M@YaZ

    September 2, 2008 at 3:45 am

  5. haha, tngok youtube kt blog leyl dulu.ngeee..ari ni br nk tngok kt blog ajat..jangan marah ek ajat..ekekke

    Meremang bulu roma ek.. bulu roma akak pun meremang2 ni..huhuh

    Afida Anuar

    September 2, 2008 at 5:42 am

  6. haha, tngok youtube kt blog leyl dulu.ngeee..ari ni br nk tngok kt blog ajat..jangan marah ek ajat..ekekke

    Meremang bulu roma ek.. bulu roma akak pun meremang2 ni..huhuh

    Afida Anuar

    September 2, 2008 at 5:42 am

  7. ish2..
    men bulu roma pulak nih…

    hmm…
    aku lagilah ketinggalan zaman..
    tatau pun Pak Lah kata 1sept turun minyak..
    naseb baek aku tak tunggu..

    walau ape pun..
    mane janji2 pemimpin kita nih??
    ish2..
    konpius lah..
    dorg ni ingat kami ni tak blajaq ka??
    men janji pastu tak tepati..
    hapa cita…??

    mintak ampun juga lah noo..
    di hari baik bulan baik nih..

    sama2 lah buat amal kebajikan..
    jgn buat tahi mata sudenggg…~

    *geram tp buat2 kool*

    LeLs

    September 2, 2008 at 6:40 am

  8. ish2..
    men bulu roma pulak nih…

    hmm…
    aku lagilah ketinggalan zaman..
    tatau pun Pak Lah kata 1sept turun minyak..
    naseb baek aku tak tunggu..

    walau ape pun..
    mane janji2 pemimpin kita nih??
    ish2..
    konpius lah..
    dorg ni ingat kami ni tak blajaq ka??
    men janji pastu tak tepati..
    hapa cita…??

    mintak ampun juga lah noo..
    di hari baik bulan baik nih..

    sama2 lah buat amal kebajikan..
    jgn buat tahi mata sudenggg…~

    *geram tp buat2 kool*

    LeLs

    September 2, 2008 at 6:40 am

  9. tp kan jat aku tgk minyak gamat xde lak turun naik harge.. hmm…

    aziz

    September 3, 2008 at 8:01 am

  10. tp kan jat aku tgk minyak gamat xde lak turun naik harge.. hmm…

    aziz

    September 3, 2008 at 8:01 am

  11. haha .. banyak lagi minyak lain tak turun .. aiseh ajis ni .. high lebih nih :p

    M@YaZ

    September 3, 2008 at 3:19 pm

  12. haha .. banyak lagi minyak lain tak turun .. aiseh ajis ni .. high lebih nih :p

    M@YaZ

    September 3, 2008 at 3:19 pm


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: