Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Naik minyak..

with 8 comments

Salam semua,

WB bgtau aku tadik. Banyak keje dia tak siap tadik. Kena2 link down tepat pkul 6.10pm. Memang nak suruh WB balik la tuh.😀 WB ni kelakar jalan idup dia. Dia bangun awal katanya. Ntah ape cerita ntah harinih. Tak boleh tidur katanya. Banyak dia pikir. Dia pun nak kawen macam aku. Sian dia. Duit nak kawen tak cukup lagi. Nak tolong pun macam kata la. Aku pun tak brapa cukup. Dia makan sehari sekarang tak lebih rm5. Kadang2 aku beli la cokodok ka, cekelat ka, saja nak share la. WB nih mood dia skang kat opis tak brapa baik. Sebab dia tak brapa suka cara boss dia layan dia. Tapi aku kata kat dia, yang WB ni rasa ja lebih. Padahal semua baik kat WB. Eh, tercertia pasal WB plak. :p

Gambar aku tangkap kat kelantan. Ampeh betul banner ni.

Sebenarnya nak cerita skit pasal minyak nih. Tertanya2 bila Pak Lah nak turunkan minyak. 1/9/08 tak rasa sangat lambat kah? Aku dapat khabar angin dari kawan aku. Tak tau betul ka tidak. Tak jumpa sumber2 sohih. Yang singapore dah 3 kali turun minyak. Minyak dunia sekarang dah $115 per barrel. So sangat murah daripada 4 jun hari tu (ya ka 4 jun?? Harga around $136 t) sekurang2 nya turunkan awal sedikit. Baru la rakyat tak rasa keperitan tu. Tapi mungkin mereka ada perancangan tersendiri. dan mungkin nak turunkan lebih banyak nanti kot. Supaya dapat cover lebihan duit sekarang nih. Apapun aku tak pandai ekonomi.

Nih nak cerita pasal 1 jam lagi. Tak tau la aku rasa gembira sedikit. Kenapa? Awat sedikit? heh, aku tak tau la. Parents aku tekan aku ikut lain, aku terhimpit kat tengah2. Aku sayang semua. Semua hati kena jaga. Restu umi ngan abah tu lagi penting. Harap aku dapat mengawal semua hati2 yang sangat baik dengan aku. Susah dan banyak dugaan bila bergelar tunang ni. Apa pun harapan yang aku bawa. Aku harap semua dapat memahami hati aku ni. Aku terhimpit macam katak digilis kete dah rasanya. Tapi still menten personality. Jenih boleh simpan dalam hati sebab nak jaga hati semua orang tersayang.

Semalam sahabat baik SMKDSO sebelum masuk MRSM Beseri nasihat aku. Kena siap sedia awal sebelum kahwin nanti. Jangan naik minyak suruh parents jaga lebih bila dapat anak. Heh anak?? Yup tak lama mana kalau Allah bagi rezeki anak ni. Aku tengok kawan2 se-Uni pun dah ramai dapat anak. Aku pun tak sabar nak timang cahaya mata sendiri. Ada zuriat sendiri. Nak aku didik menjadi insan soleh. Cara penjagaan bayi mula aku studi skit2. Kelaka kan. Haha. ntah apa nak jadi ntah aku nih. Mamai gamaknya.

Tadi dapat drive kereta Merc E240. Ala2 kereta yang MB terengganu beli tu la. Hum, mmg minyak dia agak save. Kuat minyaknya boleh katakan sama ngan V6. Minyak lagi aku sebut. Hehe, sensatif minyak2 nih. Apa pun aku bersyukut dengan Myvi aku. Semua nya aku nak ada. Practicality, Ecoomical, Space, Value for Money. Nak beli viva tak padan ngan badan.😉

Heh, cukup la merapu malam ni. Nak tidur dulu. Saje nak tulis tanpa punca malam ni. Sahabat baik tengah honeymoon kah??😉

Regards,
TeMMon~

Written by aizat84

August 11, 2008 at 3:03 pm

Posted in Cars, Kahwin, Leisure, Life, Politic, Tunang, WB

8 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. ape faheem ngah buat kan…hahaha…tahajjud kot..hehheh

    -anep-

    Anonymous

    August 11, 2008 at 3:41 pm

  2. ape faheem ngah buat kan…hahaha…tahajjud kot..hehheh

    -anep-

    Anonymous

    August 11, 2008 at 3:41 pm

  3. huahaha .. tahajjud kah~ baguihnya anak dr. ezani nih~ :p

    M@YaZ

    August 11, 2008 at 3:45 pm

  4. huahaha .. tahajjud kah~ baguihnya anak dr. ezani nih~ :p

    M@YaZ

    August 11, 2008 at 3:45 pm

  5. mmg lambat nk tunggu bulan 9 ni turun minyak. TU pun leh caye ke cakap pak lah nk turunkan rege minyak.

    Dulu elok2 kate pas pilihanraya minyak tak naik..tup tup naik…

    Nak caye ke ckp orang yang penah menipu? ngeeeeeeeee

    Ampun paklah..kata pak lah menipu..tp pak lah mmg penipu pun…ngeeeeeeee

    Afida Anuar

    August 12, 2008 at 1:14 am

  6. mmg lambat nk tunggu bulan 9 ni turun minyak. TU pun leh caye ke cakap pak lah nk turunkan rege minyak.

    Dulu elok2 kate pas pilihanraya minyak tak naik..tup tup naik…

    Nak caye ke ckp orang yang penah menipu? ngeeeeeeeee

    Ampun paklah..kata pak lah menipu..tp pak lah mmg penipu pun…ngeeeeeeee

    Afida Anuar

    August 12, 2008 at 1:14 am

  7. Heh .. huhu~ wait n see .. nak nyanyi jap ..

    aku berhenti mengharap,
    dan menunggu datang gelap,
    bila nanti suatu saat,
    tik ada cintaku dapat..

    Hehe .. SO7, berhenti berharap~!

    M@YaZ

    August 12, 2008 at 1:40 am

  8. Heh .. huhu~ wait n see .. nak nyanyi jap ..

    aku berhenti mengharap,
    dan menunggu datang gelap,
    bila nanti suatu saat,
    tik ada cintaku dapat..

    Hehe .. SO7, berhenti berharap~!

    M@YaZ

    August 12, 2008 at 1:40 am


Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: