Life & Leisure

Steps of life to be remembered

Squatting di UIA

with 4 comments

Salam semua,

Busan pagi2 nih, meh aku nak exercise skit tangan aku nih. Hehe. Semalam, yakni 6 Ogos aku gi UIA lepas keje. Lepak sana. Best gak. Lame tak melepak kat UIA. Hehe. Ada orang tanya aku, ade lagi ke kawan2 kat sana. Jawapan aku, ADA~, ramai super senior kat uia tau. Hebat diorang nih. Taknak kuar uia. Ada gak yang sambung master. huhu.


Aku sampai je terus jumpa kawan2 lama. AKu lepak block PG (post graduate) ngan block B kolej Uthman. Buat pengetahuan semua setiap block kat kolej Uthman UIA aku penah tidur nak melelhkan air liur aku. Belum kesempatan semua bilik. Setiap level? urm, tak pasti. hehe. Aku dulu keje part time kolej masa cuti. So bila cuti je aku tak reti dok rumah lama2. Balik ujung minggu je. Ujung minggu pun agak lama bagi aku duduk kat rumah. Sampai sekarang aku balik kedah ujung minggu, dan kira lama duduk kat rumah walau ujung minggu.

Pastu aku bawa diri ke cafe kolej Farouq. Hehe, sebab kawan2 aku cakap ibu chicken chop kegemaran aku ada kat sana. So apa lagik, melantak la. Tapi bukan chicken chop. Lamb chop. Best arr duduk uni nih. Lamb chop 2 keping + chicken chop sekeping + kentang goreng potong sendiri punya + salad baru RM5 (ayam tu bagi kat aku sebab customer lama ;)) Wah. Kenyang bangat malam tu~

Settle je makan aku patah balik ke cafe uthman. Jumpa kawan2 lagi. Wahha, yang buat business sendiri pun banyak. Terasa hina aku makan gaji. “poor dad” la aku nih. Bila nak jadi “rich dad” :p. Setiap kali kawan2 tanya aku buat apa sekarang, jawapan aku mesti kuar “aku makan gaji je bai~” malu nak gah ngan kompeni sebab keje ngan orang. Lain la ade company sendiri kan.

Lepas melepak dan dibelanjai kawan2 yang kaya dari aku ni (amin) diorang bawa aku ke port baru kolej tu. Dulu port aku kat Felo room la tidur dalam aircond. Sekarang kat MRC(Perwakilan Kolej) room. Wah, dah ada carpet. Dulu takde carpet, mmg la takde orang nak melepak. Computer ada, tv berastro lagi, air cond lagi. Ape budak2 ni nak lagi tak tau la. Lengkap semua.😀


Dah mengutuk dan mengumpat semua orang aku terus tidor kat bilik tu sampai la pagi tadi (6 Ogos)😉

Tak bleh nak ceritakan la macammana seronok dan best nya duduk kolej lama aku tu. Banyak pengalaman dan pengajaran yang aku dapat dari kehidupan kolej. Kat kuliyyah/department tak banyak sebab aku bukan jenih kaki studi. hek hek hek

Dah la, aku ngarut je.

Sekian
TeMMon~

Written by aizat84

August 6, 2008 at 4:15 pm

Posted in Leisure, Life, Uia

4 Responses

Subscribe to comments with RSS.

  1. tdo uia?? xtau pong…

    @naBest

    August 7, 2008 at 1:53 am

  2. tdo uia?? xtau pong…

    @naBest

    August 7, 2008 at 1:53 am

  3. Hehe .. no intention .. but kena detention :p

    M@YaZ

    August 7, 2008 at 3:35 am

  4. Hehe .. no intention .. but kena detention :p

    M@YaZ

    August 7, 2008 at 3:35 am


Leave a Reply

