Life & Leisure

Steps of life to be remembered

September 16??

leave a comment »

Salam semua,

Suprisingly and shocking news from D.S Anwar Ibrahim yesterday. 16 September menjadi tarikh deadline untuk hantar assignmentnya untuk menukarkan kerajaan yang sedia ada. Apa pendapat aku??

Pagi2 lagi aku bukak MHI. Aku tgk D.S Abdullah rileks ja tgk budak2 Formula Future tu. Dan lagi dok buat lawak ngan menteri sukan. Heh, still control. Phew. Hebat betul la politik Malaysia nih. Yang penting bak kata Tun Dr. Mahathir. Pak Lah always hav the best chorus line. Dia tak perlu cakap apa2. Semua menteri boleh tolong jawab untuk dia.

Apa pendapat anda jika D.S Anwar jadi PeeEmm? Aiseh. Aku takut satu je. “REVENGE~!” Ya betul mungkin dikurangkan semua rasuah dan segala macam. Tapi akan bersatukan Melayu bila D.S Anwar pimpin? Bolehkah beliau secara professional melupakan segala yang berlaku kepadanya untuk memimpin negara? Kalau tanya aku .. iman aku tak cukup kuat. Bila dah ada kuasa, kompem la aku cari jalan untuk menjatuhkan pihak yang berlawan ngan kita habis-habisan. Sampai dia senyap.😀

Apapun, kita still ada kesultanan melayu. Harap Agong dan semua Sultan2 bersatu dengan lebih kukuh lepas ni. Selamatnya Malaysia sebab ada institusi beraja. Tapi mereka perlu lebih kuat dan tegas dalam bidang pentadbiran negara lepas nih. Kalau tidak susah Melayu nak bersatu.

It’s up to semua orang lah, nak pikirkan apa yang akan berlaku. Aku malas nak pikir politik sangat sebab semua tak menentu dah sekarang ni. Yang tentu adalah anak menantu.😉

MB ngan EXCO terengganu pun satu (tapi macam ada konspirasi menjatuhkan diorang pulak aku tgk). Jarang TV memberi liputan macam ni untuk pemimpin BeEnd. Dulu masa Ahli2 mereka membuat memorondum untuk pilih mantan Menteri Besar pun tak heboh macam ni. Padahal semua orang melayu marah diorang sebab menentang SULTAN.

Entah la. Lagi di pikir. Lagi sakit ati kadang2. Apa pun. Semoga kita selamat dari segala musibah. Kuatkanlah iman kami Ya Allah, satukan lah kami ya Allah.

TeMMon~

Written by aizat84

July 24, 2008 at 2:03 am

Posted in Life, Politic

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: