Life & Leisure

Steps of life to be remembered

7.7% Inflasi??!!

leave a comment »

Salam semua,

Sekarang waktu2 mula memenatkan untuk semua rakyat Malaysia. Dah mula inflasi sangat teruk. So untuk semua yang buat loan kafir (termasuk aku nih) akan terasa la lepas nih. Interest kompem naik nye. Gile tul la, dah la minyak naik, kete naik. Lepas ni beras 1kg pun dah tak mampu beli dah rasenye. Aiseh.

Mane tak nya. Aku jarang rase abih duit kering dulu. Duduk kat MAS. Memang lebih banyak. Dulu minyak sebulan dalam rm120. Sekarang double up rm200~! Rm80 ilang kat situ. Minyak moto RM24 sebulan sekarang naik sampai rm36 sebulan. Phew.

Dulu kire kalau nak sarapan pagi2 pun still ok. Sekarang takde la nak makan sarapan. Makan tengah hari pun dah mahal.

Allah telah tarik nikmat kita satu2. Maka janganlah terus menunding jari menyalahkan orang lain. Marilah kita sama2 bersyukur dengan apa yang ada. Kita perlu pikir walau sengsara mana pun kita. Still kita mampu makan, beli dan pakai lagi daripada yang lain. Maka jika ada yang berlebih2 tu kita patut kurangkan. Berikanlah pada yang perlu daripada kita. Tapi jangan la men sedekah ja kat orang tepi2 jalan yang tak tau mereka bebetul susah.

Apa pun selamat hidup kawan2. (harap aku “lepas” idup lepas kahwin bulan 11 nih..hehe)

Written by aizat84

July 23, 2008 at 11:13 pm

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s

%d bloggers like this: